ריבת חבושים

חבושים הם פירות מיוחדים ולא שיגרתיים. מדובר בפרי שבדרך כלל משמש כחלק מלפתן, תוספת לבשר ותורם לתבשיל להיות מיוחד עם ניחוח מדהים וכמובן מאוד טעים לבשל מחבושים ריבה.

הפעם בחרתי להפוך את ריבת חבושים למעדן בגלל הוספה של שקדים ופלחי לימון. העבודה הכי קשה בכל הסיפור אינה הבישול שבפני עצמו מאוד קל ופשוט, מומלץ רק להקפיד על פרוסות דקות של חבושים, כי הפרי מאוד מוצק – כך שסכין מקצועית חדה מאוד תסייע במלאכה.

מתכון: ריבת חבושים

תקציר: מתכון מעולה של ריבת חבושים שמבשלים בחודשים אוקטובר נובמבר. ריבת חבושים עם שקדים הינה מעדן אמיתי שתתקבל בשמחה על כל שולחן כיבודים חגיגי.

מצרכים

  • 1 ק"ג חבושים פרוסים לפלחים דקים ללא ליבה וחרצנים
  • 1 ק"ג סוכר
  • כ100 גרם שקדים
  • לימון אחד – לפרוס לפלחים של כ1.5 ס"מ
  • כ500 מ"ל מים

הוראות

  1. בסיר נירוסטה לבשל מים עם סוכר עד מתקבל סירופ לבישול ריבת חבושים. לאחר שהמים רתחו וכל הסוכר נמס ניתן להמשיך בבישול הריבה.
  2. להוסיף פלחי חבושים ולהביא לרתיחה נוספת ומיד להנמיך את האש לבשל כ 8-10 דקות תוך רתיחה שקטה וכך החבושים משנים את צבעם לאט לאט. לכבות את האש ולהמתין לפחות כ 4 שעות עד לשלב הבא.
  3. להביא לרתיחה את הריבה, שוב להנמיך את האש ולבשל עוד כ8 דקות על אש שקטה ובשלב זה ריבת חבושים כבר מקבלת גוון אדום רעפים. שוב לכבות להמתין עוד כ 4 שעות נוספות ולמעשה סוד בישול של הריבה בישול במחזורים עם קירור סופי בין בישול לבישול.
  4. בדרך כלל הריבה מוכנה בשלב שלישי או רבעי ואז מוספים את השקדים ולפלחי לימון שגם משפר את טעמה של ריבת חבושים וגם תורם איכות השמירה של הריבה לאורך הזמן. בישול אחרון נמשך כ 6-8 דקות על אש נמוכה ובודקים את הריבה כשמוזגים כף ממנה לצלוחית, מקררים מעט, מעברים "שביל" והריבה במרקם של ג'ל צמיגי וה"שביל" לא נסגר. מאכסנים את הריבה בצנצנת מעוקרת.

הערות דיאטניות: ללא גלוטן

הדירוג המתכון 5 כוכבים:  ★★★★★ 20 ביקורת

ריבת חבושים
ריבת חבושים

בתאבון.

אהבתם את המתכון, ספרו לחברים, שתפו גם בפייסבוק או הקליקו על סימן פלוס של גוגל  – כל שיתוף יתקבל בברכה.

יש שאלות, הצעות אני תמיד כאן 

אני מזמינה אתכם להצטרף לקבוצת Rosmarin Kitchen בפייסבוק, כדי להישאר תמיד מעודכנים בכל מתכון חדש.

נפגש במתכון הבא.