מתכון המבורגר ביתי

תקופת הקיץ וחופש הגדול וכך גם כל יומות השנה מזמנים לא מעט דאגה לכל ההורים במה לאכיל את הילדים. כמובן הפתרון הטעים והמבוקש, לפחות בביתנו, הכנת המבורגר ביתי. אין צורך ליותר מדי תחכום במתכון המבורגר ביתי, הרי מדובר רק בשדרוג קל של קציצה אהובה והמוכרת לכולנו ורק עם כמה שינויים פשוטים ולגודל המתאים, לחמניות עגולות והוספת סלט טעים והכל מסודר.

ההיסטוריה של המאכל קשורה לפי הערכות לעיר המבורג, עיר שניה בגודלה בגרמניה שהרבה מיוציה הגיעו לארצות הברית ושם התחילו לאכול אותו בצורה מסיבית בשל טעמו הנהדר של כדור בשר שטוח, שמנמן ועבה ויש הטוענים שהשם של המאכל קשור לנקניק עשוי משוק של בקר HAM ובורג BURG – מצודה,  ולמעשה מדובר בסוג של סנדביץ' ארוז בתוך לחמניה עגולה עם סלטים ותוספות טעימות. המבורגר ביתי שלנו יהיה הרבה יותר בריא ואיכותי ומבשר אמיתי על פני המבורגרים מהסופר, ועל איכות וטריות אין פשרות.

המבורגר טעים תמיד מרשים אותנו במסעדות בשר איכותיות, באחד הטיולים אכלתי המבורגר עם בשר אווז וזו הייתה אחד המסעדות של גורדון רמזי, פעם אחרת ראיתי את המבורגר של שף אסף  גרנית, כך הכנתי את גרסה האישית הטעימה שלי.

מומלץ מאוד להעזר במתקן להכת המבורגרים שנמכרים בחנויות רבות, המתכון  מיועד ל 10-12 יחי ובמשקל בין 200-250 גרם למנה

מצרכים להכנת המבורגר ביתי:

  • 2 ק"ג בשר טרי בקר טחון גס – מומלץ  תערובת בשר אנטרקוט עם שייטל שהם חלקים שמכילים די הרבה שומן, ורצוי מאוד להקפיד על איכותו של הבשר ללא פשרות.
  • מלח, פלפל לפי הטעם
  • 500 גרם חזה אווז למי שרוצה להכין את הגרסת גורדון רמזי או להוסיף בשר צוואר
  • עלי חסה שטופים
  • ירקות שונים להכנת סלט
  • חמוצים
  • רוטב איולי ביתי

אופן הכנת המבורגר ביתי:

  1. בקערה עמוקה לערבב בשר עם תיבול והניח לפחות לשעה במקרר למנוחה.
  2. לאחר שהבשר נח, להרטיב  את הידיים במים וליצור כדורי בשר שמנמנים ולשים במתקן להכנת המבורגרים, לדחוס לפי עובי מבוקש. אם אין שום כלי מיוחד, ניתן ליצור המבורגר גם על יד שימוש במכסה של צנצנת כלשהי וכך לקבל המבורגר במידות אחידות.
  3. להניח  את קציצות המבורגר מוכן על פיסות נייר אפייה ושוב לקרר לפחות כחצי שעה במקרר. ככל שהמבורגר נח יותר זמן  בערך כשעתיים או שלוש, זה זמן אופטימלי ועדיף לאיכות שנקבל בתוצאה סופית.
  4. לחמם את הגריל או מחבת כבדה / פסים, לעבור על הרשת של הגריל עם פרוסת בצל עבה ולהניח את הקציצות המבורגר ולטגן על כל צד בדיוק כפי שמטגנים קציצות רגילות עד מידת עשייה רצוייה – מדיום או וול . תוצאות צלייה של המבורגר ביתי על הגריל מתקבלות הכי מרשימות והן בצבע זהוב שחום.
  5. להגיש המבורגר ביתי חם בתוך לחמניה חצויה בליווי סלטים טובים, עלי חסה, חמוצים, כרוב כבוש  או כרוב מאודה ורטבים – התוספות של סלטים מאוד חשובות ועיקרוניות לבריאות, אל תשכחו אכילת בשר צלוי/ מטוגן מחייבת מודעות גם לבריאותנו.

בתאבון.

טיפ:

* להכנת המבורגר ביתי במחבת יש לחמם היטב את המחבת ולשמן לפני טיגון.

* אפשר להכין המבורגר ביתי וגם להקפיא עם הפרדה בין קציצה לקציצה, אבל זיכרו, אין שום תחליף להמבורגר שהוכן ונאכל באותו יום.

אהבתם את המתכון, ספרו לחברים, שתפו גם בפייסבוק או הקליקו על סימן פלוס של גוגל  – כל שיתוף יתקבל בברכה.

יש שאלות, הצעות אני תמיד כאן :)

אני מזמינה אותכם להצטרף לקבוצת Rosmarin Kitchen בפייסבוק, כדי להישאר תמיד מעודכנים בכל מתכון חדש.

נפגש במתכון הבא.